FASTE STILLINGER SOM VEILEDERE I VEKSTBEDRIFT IFJOBB AS SØKES:

IFjobb AS er Indre Fosen kommunes vekstbedrift. Vår stab består i dag av 21 ordinært ansatte fordelt på flere avdelinger i Indre Fosen. Vårt viktigste produkt vil alltid være menneskene.
Vår hovedoppgave er å legge til rette for arbeidsglede, personlig vekst og økt livskvalitet for mennesker med ulike forutsetninger.

Fra 01.04.22 vil vi utvide til 25 plasser med det spennende arbeidsrettet tiltaket; arbeidsforberedende trening (AFT). IFjobb skal følge opp dette tiltaket på hele Fosen. I den forbindelse vil det bli etablert kontor i Åfjord og Brekstad i tillegg til lokasjonen i Rissa. Vi har behov for 3 nye veiledere. Som veileder i AFT får du følge opp arbeidssøkere tett over tid, da primært i det ordinære arbeidslivet med mål om overgang til fast arbeid eller utdanning.

Stillingen vil være enten 80% eller 100 %


Arbeidsoppgaver:

  • Kartlegging, karriereveiledning og oppfølging av arbeidssøkere i AFT-tiltaket med mål om at de skal komme over i jobb/utdanning.

  • Motivere, inspirere, veilede og følge opp jobbsøker på veien mot lønnet arbeid eller utdanning.

  • Utarbeide individuelle og målbare utviklingsplaner.

  • Finne egnede praksisplasser/ arbeidsplasser tilpasset deltaker og arbeidsmarkedets behov.

  • Oppfølging av deltakere i praksis/på arbeidsplassen, og samarbeid med arbeidsgivere.

  • Rapportering til NAV og andre oppdragsgivere.

  • Tett oppfølging av deltaker, arbeidsgiver i samråd med NAV.

  • Bidra i arbeidet med å videreutvikle Ifjobb.

 

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Ønskelig med erfaring innen karriereveiledning og oppfølging av arbeidssøkere.

  • 3-års relevant utdanning fra universitet eller høyskole - fortrinnsvis pedagogikk/veiledning. Lang erfaring kan kompensere for utdanningskravet.

  • Forståelse for arbeidslivskunnskap, inkluderende arbeidsliv, arbeidslivets virkemåte samt god kjennskap til NAV’s virkemidler.

  • God kjennskap til arbeidsmarkedet og relevant nettverk i det lokale næringslivet.

  • Erfaring fra og interesse for salg og relasjonsbygging.

  • Gode IKT-kunnskaper.

  • God norsk muntlig og skriftlig framstillingsevne.

  • Veiledningserfaring.

  • Fordel med kjennskap til eller kurs i Individual Placement and Support (IPS), Supported Employment (SE) og Motiverende Intervju (MI)

 

Personlige egenskaper:

  • Evnen til å se muligheter hos alle.

  • Motiverende og løsningsorientert.

  • Kunne jobbe selvstendig og i team.

  • Resultatorientert/strukturert ift. tidsfrister.

  • Fleksibel med god arbeidskapasitet.

  • Trygg nok som veileder ift. å både være en tillitsperson og pådriver.

  • En positiv bidragsyter til et godt arbeidsmiljø.

  • Du må ha førerkort kl. B og disponere egen bil.

  • Krav om politiattest.

  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.
     

 

Vi tilbyr:

  • Interessante, utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver.

  • Stor grad av selvstendighet i arbeidshverdagen.

  • Et engasjerende fagmiljø og kollegialt fellesskap.

  • Lønn etter utdanning og kvalifikasjoner.

  • Gode pensjonsordninger.

  • Muligheter for videreutdanning.

 

 

Spørsmål om stillingen kan rettes til Daglig leder Magnar Bremeraunet, tlf. 958 26 360 eller mail magnar.bremeraunet@ifjobb.no eller Fagleder Marianne Åsheim, tlf. 975 21 545 eller mail marianne.asheim@ifjobb.no

 

Søknad med CV sendes til magnar.bremeraunet@ifjobb.no innen 30.11.2021